Modal title
Senior Consultant
Division: Life Sciences & HealthCare
+49
(0)30-325 320-39
christopher.rahn@headmatch.de
Life Sciences & Healthcare.
Specialists in the life sciences & healthcare sector are indispensable today when it comes to making companies successful in the long term. At a time when technological advances and legal regulations are becoming increasingly complex, we need people who are not only masters of their field, but who can also think analytically and solve challenges creatively. Whether in the pharmaceutical industry, medical technology, biotechnology, hospital management or regulation, the demand for talented and specialized professionals is higher than ever before.
As an experienced recruitment agency, we can help you find the right experts for all key positions in the life sciences and healthcare sector. From management level, such as Chief Medical Officer or Head of for Research and Development, to specialized roles such as Regulatory Affairs Manager, Clinical Trial Manager or Quality Manager - we support you in filling every position. Thanks to our many years of experience, our global network and our in-depth understanding of local markets, we are able to provide you with exactly the right people to drive your company forward. We know the candidates you need to succeed in this dynamic and challenging industry.
Current vacancies:
-
Pflegedirektor/in (m/w/d) bei der Lausitzer Neiße
Date: 28.10.2024 Location: Brandenburg Division: Life Sciences & HealthCare Date: 28.10.2024, Location: Brandenburg, Division: Life Sciences & HealthCare
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste...
Pflegedirektor/in (m/w/d) bei der Lausitzer Neiße
Datum: 2024-10-28 Job-Nr.: 7139 Einsatzort: Guben Bereich: Life Sciences & HealthCare Vertragstyp: Festanstellung / Headmatch GmbH & Co. KG Unternehmensprofil
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste Pflegequalität. Ab sofort wird eine qualifizierte(r) Pflegedirektor/in (m/w/d) gesucht.
Aufgabengebiet
- Sicherstellen der hohen Qualität der Bewohnerversorgung
- Repräsentation des Hauses nach innen & außen
- Bewohnerakquisition und Sicherung der Kapazitätsauslastung
- Aktive Förderung des Qualitätsmanagements
- Enge Kooperation mit Kostenträgern, Ämtern & Behörden
- Wirtschaftliche Betriebsführung (Budgetplanung & -Verantwortung)
- Planen und Überwachen des Personalbedarfs
Anforderungsprofil
- Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung oder Studienabschluss im Bereich Wirtschaft oder Gesundheitswesen
- Heimleiterqualifikation nach § 2 Heimpersonalverordnung oder der jeweiligen landesheimrechtlichen Vorschriften
- Hohe Sozialkompetenz im Umgang mit Bewohnern, Angehörigen und Mitarbeitern
- Nachgewiesene mehrjährige Leitungserfahrung im Gesundheitswesen / in der Altenpflege und hohe Führungskompetenz
- Durchsetzungs- & Organisationsvermögen
Kontakt
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung bzw. Tagessatzvorstellung, Kündigungsfrist bzw. Verfügbarkeit und der Referenznummer. Ihre Bewerbung wird an Christopher Rahn weitergeleitet.
Bitte beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung sicherzustellen, bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen über unsere Homepage. -
Apotheker/in (m/w/d) - für eine Apotheke mit neuster...
Date: 19.09.2024 Location: Berlin Division: Life Sciences & HealthCare Date: 19.09.2024, Location: Berlin, Division: Life Sciences & HealthCare
Die inhabergeführte Apotheke, mit neuster digitaler Ausstattung, liegt direkt an der Hauptstraße im Norden Berlins. Die Praxis wird seit 1972 sehr erfolgreich betrieben und darf nun nach zweiter Generation weitergegeben werden. Das bisher dreiköpfige Team...
Apotheker/in (m/w/d) - für eine Apotheke mit neuster digitaler Technik
Datum: 2024-09-19 Job-Nr.: 7037 Einsatzort: Berlin Bereich: Life Sciences & HealthCare Vertragstyp: Festanstellung / Headmatch GmbH & Co. KG Unternehmensprofil
Die inhabergeführte Apotheke, mit neuster digitaler Ausstattung, liegt direkt an der Hauptstraße im Norden Berlins. Die Praxis wird seit 1972 sehr erfolgreich betrieben und darf nun nach zweiter Generation weitergegeben werden. Das bisher dreiköpfige Team begrüßt Dich herzlich.
Aufgabengebiet
- Die Entwicklung, Herstellung, Pru?fung und Zulassung des Nutzens von Arzneimitteln und Medizinprodukten
- Die Kontrolle im Umgang mit Arzneimitteln und Medizinprodukten
- Logistik und Abgabe von Arzneimitteln und Medizinprodukten
- Information und Beratung der Patienten und Kunden u?ber Arzneimittel und Medizinprodukte
- Sicherung der Qualität der Arzneimittel und Medizinprodukte
Anforderungsprofil
- Abschluss des Pharmastudiums
- Approbation
- Den Willen die Apotheke zu übernehmen
- Analysefähigkeit, Genauigkeit und Sorgfalt
- Experte für Arzneimittel und Medizinprodukte
- Kenntnisse über Gesetze und neuste Vorschriften, wie zum Beispiel der neusten Datenschutzrichtlinien
Kontakt
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung bzw. Tagessatzvorstellung, Kündigungsfrist bzw. Verfügbarkeit und der Referenznummer. Ihre Bewerbung wird an Christopher Rahn weitergeleitet.
Bitte beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung sicherzustellen, bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen über unsere Homepage. -
Pflegefachkraft (m/w/d) - Seniorenheim
Date: 18.09.2024 Location: Berlin Division: Life Sciences & HealthCare Date: 18.09.2024, Location: Berlin, Division: Life Sciences & HealthCare
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste...
Pflegefachkraft (m/w/d) - Seniorenheim
Datum: 2024-09-18 Job-Nr.: 7034 Einsatzort: Berlin Bereich: Life Sciences & HealthCare Vertragstyp: Festanstellung / Headmatch GmbH & Co. KG Unternehmensprofil
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste Pflegequalität. Ab sofort wird für einen der 5 Wohnbereiche, eine qualifizierte Pflegefachkraft (m/w/d) gesucht.
Aufgabengebiet
- Betreuung der Bewohner nach anerkannten pflegewissenschaftlichen Erkenntnissen
- Durchführung der Grund- und Behandlungspflege
- Mitarbeit an Qualitätssicherungsmaßnahmen
- Anleiten des Hilfspersonals
Anforderungsprofil
- Abgeschlossene Ausbildung zum ex. Altenpfleger (m/w/d) oder Gesundheits- und Krankenpfleger (m/w/d)
- Unterstützung und Berichtserstattung an die Wohnbereichsleitung
- Sensibilität für die Bedürfnisse von Senioren
- Schichtarbeit
- EDV-Kenntnisse
Kontakt
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung bzw. Tagessatzvorstellung, Kündigungsfrist bzw. Verfügbarkeit und der Referenznummer. Ihre Bewerbung wird an Christopher Rahn weitergeleitet.
Bitte beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung sicherzustellen, bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen über unsere Homepage.
Life Sciences & HealthCare.
Specialists in the life sciences & healthcare sector are indispensable today when it comes to making
companies successful in the long term. At a time when technological advances and legal regulations are
becoming increasingly complex, we need people who are not only masters of their field, but who can also
think analytically and solve challenges creatively. Whether in the pharmaceutical industry, medical
technology, biotechnology, hospital management or regulation, the demand for talented and specialized
professionals is higher than ever before.
As an experienced recruitment agency, we can help you find the right experts for all key positions in the
life sciences and healthcare sector. From management level, such as Chief Medical Officer or Head of for
Research and Development, to specialized roles such as Regulatory Affairs Manager, Clinical Trial Manager or
Quality Manager - we support you in filling every position. Thanks to our many years of experience, our
global network and our in-depth understanding of local markets, we are able to provide you with exactly the
right people to drive your company forward. We know the candidates you need to succeed in this dynamic and
challenging industry.
Headmatch - your headhunter for life sciences & healthcare in Berlin
Senior Consultant
Division: Life Sciences & HealthCare
+49 (0)30-325
320-39
christopher.rahn@headmatch.de
Current vacancies:
-
Pflegedirektor/in (m/w/d) bei der Lausitzer Neiße
Date: 28.10.2024 Location: Brandenburg Division: Life Sciences & HealthCare Date: 28.10.2024, Location: Brandenburg, Division: Life Sciences & HealthCare
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste...
Pflegedirektor/in (m/w/d) bei der Lausitzer Neiße
Datum: 2024-10-28 Job-Nr.: 7139 Einsatzort: Guben Bereich: Life Sciences & HealthCare Vertragstyp: Festanstellung / Headmatch GmbH & Co. KG Unternehmensprofil
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste Pflegequalität. Ab sofort wird eine qualifizierte(r) Pflegedirektor/in (m/w/d) gesucht.
Aufgabengebiet
- Sicherstellen der hohen Qualität der Bewohnerversorgung
- Repräsentation des Hauses nach innen & außen
- Bewohnerakquisition und Sicherung der Kapazitätsauslastung
- Aktive Förderung des Qualitätsmanagements
- Enge Kooperation mit Kostenträgern, Ämtern & Behörden
- Wirtschaftliche Betriebsführung (Budgetplanung & -Verantwortung)
- Planen und Überwachen des Personalbedarfs
Anforderungsprofil
- Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung oder Studienabschluss im Bereich Wirtschaft oder Gesundheitswesen
- Heimleiterqualifikation nach § 2 Heimpersonalverordnung oder der jeweiligen landesheimrechtlichen Vorschriften
- Hohe Sozialkompetenz im Umgang mit Bewohnern, Angehörigen und Mitarbeitern
- Nachgewiesene mehrjährige Leitungserfahrung im Gesundheitswesen / in der Altenpflege und hohe Führungskompetenz
- Durchsetzungs- & Organisationsvermögen
Kontakt
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung bzw. Tagessatzvorstellung, Kündigungsfrist bzw. Verfügbarkeit und der Referenznummer. Ihre Bewerbung wird an Christopher Rahn weitergeleitet.
Bitte beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung sicherzustellen, bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen über unsere Homepage. -
Apotheker/in (m/w/d) - für eine Apotheke mit neuster...
Date: 19.09.2024 Location: Berlin Division: Life Sciences & HealthCare Date: 19.09.2024, Location: Berlin, Division: Life Sciences & HealthCare
Die inhabergeführte Apotheke, mit neuster digitaler Ausstattung, liegt direkt an der Hauptstraße im Norden Berlins. Die Praxis wird seit 1972 sehr erfolgreich betrieben und darf nun nach zweiter Generation weitergegeben werden. Das bisher dreiköpfige Team...
Apotheker/in (m/w/d) - für eine Apotheke mit neuster digitaler Technik
Datum: 2024-09-19 Job-Nr.: 7037 Einsatzort: Berlin Bereich: Life Sciences & HealthCare Vertragstyp: Festanstellung / Headmatch GmbH & Co. KG Unternehmensprofil
Die inhabergeführte Apotheke, mit neuster digitaler Ausstattung, liegt direkt an der Hauptstraße im Norden Berlins. Die Praxis wird seit 1972 sehr erfolgreich betrieben und darf nun nach zweiter Generation weitergegeben werden. Das bisher dreiköpfige Team begrüßt Dich herzlich.
Aufgabengebiet
- Die Entwicklung, Herstellung, Pru?fung und Zulassung des Nutzens von Arzneimitteln und Medizinprodukten
- Die Kontrolle im Umgang mit Arzneimitteln und Medizinprodukten
- Logistik und Abgabe von Arzneimitteln und Medizinprodukten
- Information und Beratung der Patienten und Kunden u?ber Arzneimittel und Medizinprodukte
- Sicherung der Qualität der Arzneimittel und Medizinprodukte
Anforderungsprofil
- Abschluss des Pharmastudiums
- Approbation
- Den Willen die Apotheke zu übernehmen
- Analysefähigkeit, Genauigkeit und Sorgfalt
- Experte für Arzneimittel und Medizinprodukte
- Kenntnisse über Gesetze und neuste Vorschriften, wie zum Beispiel der neusten Datenschutzrichtlinien
Kontakt
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung bzw. Tagessatzvorstellung, Kündigungsfrist bzw. Verfügbarkeit und der Referenznummer. Ihre Bewerbung wird an Christopher Rahn weitergeleitet.
Bitte beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung sicherzustellen, bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen über unsere Homepage. -
Pflegefachkraft (m/w/d) - Seniorenheim
Date: 18.09.2024 Location: Berlin Division: Life Sciences & HealthCare Date: 18.09.2024, Location: Berlin, Division: Life Sciences & HealthCare
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste...
Pflegefachkraft (m/w/d) - Seniorenheim
Datum: 2024-09-18 Job-Nr.: 7034 Einsatzort: Berlin Bereich: Life Sciences & HealthCare Vertragstyp: Festanstellung / Headmatch GmbH & Co. KG Unternehmensprofil
Unser Kunde genießt seit knapp 40 Jahren als inhabergeführtes Familienunternehmen eine sehr guten Ruf in der Pflegebranche. Das Unternehmen verfügt über bundesweite Standorte und achtet mit ihren über 100 Einrichtung immer auf höchste Pflegequalität. Ab sofort wird für einen der 5 Wohnbereiche, eine qualifizierte Pflegefachkraft (m/w/d) gesucht.
Aufgabengebiet
- Betreuung der Bewohner nach anerkannten pflegewissenschaftlichen Erkenntnissen
- Durchführung der Grund- und Behandlungspflege
- Mitarbeit an Qualitätssicherungsmaßnahmen
- Anleiten des Hilfspersonals
Anforderungsprofil
- Abgeschlossene Ausbildung zum ex. Altenpfleger (m/w/d) oder Gesundheits- und Krankenpfleger (m/w/d)
- Unterstützung und Berichtserstattung an die Wohnbereichsleitung
- Sensibilität für die Bedürfnisse von Senioren
- Schichtarbeit
- EDV-Kenntnisse
Kontakt
Wir freuen uns auf Ihre aussagekräftige Bewerbung unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung bzw. Tagessatzvorstellung, Kündigungsfrist bzw. Verfügbarkeit und der Referenznummer. Ihre Bewerbung wird an Christopher Rahn weitergeleitet.
Bitte beachten Sie: Um eine schnelle Bearbeitung Ihrer Bewerbung sicherzustellen, bitten wir ausschließlich um Online-Bewerbungen über unsere Homepage.
Finance & Accounting
Are you looking for a highly qualified specialist who can support your company with project-specific know-how and a deep understanding of financial processes? Our interim managers from the field of accounting and controlling have in-depth knowledge and many years of experience in finance. They are familiar with various corporate situations and can also provide reliable support in situations of crisis. Through many years of experience, interim managers know the complex requirements within the German and, if applicable, international finance industry in detail and can react flexibly to the individual situation in your organization.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary vacancies related to finance and accounting with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Engineering
Solutions in the field of engineering must not only be economical, but also complex and flexible in thought. The qualities required for this, such as methodological skills, become apparent and a challenge above all when there are unplanned staff vacancies or the company's own projects exceed the available human capital. Interim managers can temporarily bridge such vacancies and assume responsibility for the further development of ongoing projects or the planning and implementation of new ones. Freelancers can be deployed flexibly in terms of time and expertise and, in addition to their manpower, they bring extensive specialist knowledge from their assignments in various companies.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary engineering vacancies with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Supply Chain
The flexibility factor is becoming increasingly important for economic players, especially when it comes to procurement issues. Whether it is about the management of your procurement or strategic and operative questions in case of procurement bottlenecks: Interim managers are not only able to react precisely to your individual market requirements, but they are also available in the shortest possible time. By using a freelancer, you offer your organization a fast and reliable option to overcome temporary obstacles of supplier and procurement management.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary procurement vacancies with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Sales
Personnel bottlenecks in sales are particularly burdensome for companies, as they are usually directly associated with a drop in revenue and risks for the financial stability of the organization. In order to counteract such critical vacancies, the use of experienced interim sales managers makes particular sense. On the other hand, experienced freelance specialists can also be an important resource for the training of internal sales teams or for the development of new sales strategies, as well as for temporary management tasks such as the control of specific sales projects.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary sales vacancies with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Marketing
Whether to bridge short-term vacancies or to support longer-term projects - the human and professional resources of the internal marketing department are not always sufficient. The use of an interim marketing manager can be the better option for maintaining your company's communication infrastructure as an alternative to using an external service provider. The advantage of a freelancer lies in his flexible deployment capability and his comprehensive expertise, from which your internal employees can also learn and benefit in the long term.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary marketing vacancies with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Information Technology
The demand for qualified specialists in a wide range of IT disciplines is growing daily. The complicated search for a suitable employee, especially for the implementation of temporary IT projects, cannot always be optimally solved by a permanent position. Interim IT managers, on the other hand, can provide you with flexible support not only in the implementation of your day-to-day business, but also in issues such as the realignment or strategy development of your IT department. Our freelance experts help you master complex tasks and successfully complete your individual IT projects.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary IT vacancies with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
HR & Recruiting
There are many reasons that make it necessary to fill vacancies at short notice: Be it the unexpected loss of incumbent employees or the planned expansion of a new department. If your own HR department is not capable for personnel or functional reasons, then the use of a headhunter or an interim manager becomes necessary. Freelancers can support your HR department for a limited period of time and additionally contribute expert knowledge in the field of recruiting and talent acquisition. Interim HR Managers or Interim Recruiters are directly integrated into your company after their assignment and can thus personally and directly familiarize themselves with your needs and your corporate culture. After their assignment Interim HR Managers or Recruiters are directly integrated into your company and can personally and directly familiarize themselves with your needs and your corporate culture.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary vacancies related to HR and recruiting with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Strategy & Realignment
The review of one's own business model, internal methods and, if necessary, the realignment of the company are particularly challenging for the internal management level or executive board because, generally, one's own decisions must be critically questioned. The elaboration of detailed improvement measures and restructuring strategies is extremely demanding and, moreover, can threaten the daily operational business. In this context, the use of an interim manager can enrich your company not only professionally, but also with an independent perspective from the outside and thus flexibly assist in the realignment of your organization.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary vacancies related to strategy and realignment with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.
Management & Advisory Board
Interim managing directors can be flexibly deployed for short-term bridging of vacancies, for consulting and business management in times of crisis or as specialists for subject-specific topics. Particularly in the case of unplanned and urgent replacements, freelancers can not only fill vacancies extraordinarily quickly, but also, thanks to their extensive experience, put the management of your company back on a safe course and thus reliably cover your temporary staffing needs. To flexibly meet the temporary needs of your organization, a freelancer on the advisory board can provide new directions through external experience, reduce the risk of missteps and effectively support internal management.
The Headmatch Interim GmbH supports you in successfully filling temporary management vacancies with experienced interim managers as well as freelancers in Berlin and nationwide.